Re: Opschonen /var/cache/apt/archives

On Thu, Nov 05, 2020 at 10:22:13PM +0100, Cecil Westerhof wrote:
> Ik had een /var van 9.2G waarbij 8.5G werd gebruikt en 178M vrij was.
> Het bleek dat /var/cache/apt/archives/ erg groot was: 2,4G. Ik
> probeerde apt autoclean, maar dat had geen effect. Dus heb ik maar apt
> clean gebruikt. Nu heb ik 6.0G gebruikt en is 2.8G vrij.
>
> Is dit normaal?

Ja.

"autoclean" verwijdert pakketten die niet langer gedownload kunnen
worden. "clean" verwijdert alle pakketten, inclusief de pakketten die
nog gedownload kunnen worden.

Normaal gezien is dat alleen relevant als je "apt-get update" doet ipv
"apt update", omdat die laatste na installatie standaard meteen de net
geïnstalleerde pakketten verwijdert.

--
To the thief who stole my anti-depressants: I hope you're happy

  -- seen somewhere on the Internet on a photo of a billboard