Re: Kan screensaver settings niet openen

Op 16-09-2020 om 21:49 schreef Cecil Westerhof:
> Ik werk met Debian 10 en Xfce.
> Ik kan de xscreensaver settings niet aanpassen.
>
> Wanneer ik handmatig opstart:
>     xscreensaver-demo
>
> Dan krijg ik als melding:
>     (xscreensaver-demo:3604): libglade-WARNING **: 21:43:33.041: Could not load support for `gnome': libgnome.so: cannot open shared object file: No such file or directory
>     Aborted
>
> Echter op een ander Debian 10 systeem met Xfce krijg ik precies
> dezelfde melding minus Aborted En kan ik zonder problemen de
> instellingen van mijn screensaver aanpassen.

> [...]

Een proces wat vast zit?

Doe eens "ps aux | grep xscreensaver"
kill de processen, en start xscreensaver-demo via het menu of met een
"&" op het eind. Het zal vragen of het de deamon opnieuw moet starten,
en dan zeg je "OK".  Wellicht is er een betere methode de deamon te
herstarten.