Re: oeps, een foutje met terminal...

Paul van der Vlis schreef op vr 07-06-2019 om 11:14 [+0200]:

> [...]

Dat klopt

> Die zijn waarschijnlijk te wijzigen met dconf-editor.

Dconf-editor blijkt inderdaad de oplossing te zijn, 'n hele makkelijke
zelfs. Gewoon in map /org/gnome/terminal/legacy/profiles: de commando
"brscan-skey" weghalen en de items login-shell en use-custom-command
uitvinken. Dat is alles. En ik krijg de terminal weer terug! Heel erg
bedankt!

Wat het automatisch laten uitvoeren van een terminal commando bij een
startup betreft, Paul geeft twee verschillende manieren aan: via
crontab en via systemd.timer (als een alternatief voor cron job in
systemd, tenminste als dat het is waar Paul op doelt). Dat laatste
blijkt een mooie te zijn. Ik ga me erin verdiepen zodra ik meer tijd
heb en kom erop terug.

Voor nu heb ik weer toegang tot terminal, waarvoor nogmaals dank!