lpic certificeringen

Hoi,

Ik heb het plan opgevat om mezelf te certificeren, en na wat googles ben ik via de lpimarketplace op ucertify terecht gekomen.

Ik ben net begonnen met de verplichte eerste cursus "Linux Essentials", maar kom nu licht gefrustrerd hier even wat checken...

Een voorbeeld vraag uit hun cursus: "wat is de alternatieve interface naast de command line die wel meer resources van de pc vraagt"? Mijn (text, geen multiple choice) antwoord was: "GUI". Fout. Ok... ik moet dus geen afkortigen gebruiken.

Toen kwam dezelfde vraag opnieuw terug, en ik wist het nog! Mijn antwoord was: "graphical user interface". Opnieuw FOUT! Het juiste antwoord moest zijn: "Graphical User Interface". (andere hoofdletters worden dus keihard fout gerekend..!)

Voor een andere praktijk vraag gebruikte ik "ip" ipv "ifconfig", om achter ip/mac/broadcast te komen. Ook dat werd fout gerekend. (en "uname -a" om achter een kernel versie te komen is ook fout)

Grr...

Nu is mijn vraag: hebben jullie ervaringen met die certificeren, en tips over online cursussen die misschien beter zijn dan die van ucertify, of moet ik mezelf gewoon aapassen om het hier mee te leren doen..?

En er zijn hier vast veel mensen die die examens allemaal gedaan hebben..: Zijn de echte examens ook zo principeel, dat bijvoorbeeld "graphical user interface" FOUT is..?

Groet en dank voor reacties,

MJ