Re: Npostart werkt niet meer (site met DRM)

On Fri, Sep 07, 2018 at 10:02:24AM +0200, Paul van der Vlis wrote:
> Na het klikken op een video zie ik soms eerst nog wel reclame, maar
> daarna zie ik alleen een ronddraaiend cirkeltje en werkt het niet meer.
> Ook niet met uitgeschakelde addons ("safe mode"), na het wissen van
> cookies, en na het toestaan van cookies van derden. Uiteraard is DRM
> enabled op de testmachine.

Zegt de browserconsole misschien iets zinvol? F12 drukken, dan naar het tabblad
"console" gaan, dan de pagina (her)laden en het probleem reproduceren.

> Ik heb de laatste Firefox-esr en Chromium uit Debian stable geprobeerd,
> zowel via IPv4 als IPv6 op verschillende computers.
>
> Ik heb de NPO gebeld, ze zeggen dat ze zijn overgestapt op HTTP/2 en dat
> dat problemen geeft op sommige platformen. Echter, HTTP/2 zit al jaren
> in de browsers.
>
> Eigenlijk is NPO de enige site die ik ken die HTML5 EME DRM gebruikt,
> mocht iemand een ander voorbeeld kennen dan is dat erg welkom om dingen
> uit te sluiten.

Netflix doet dat ook, bijvoorbeeld (en dat werkt nog op mijn systeem, when last
I checked). En vrtnws.be ook, hoewel niet voor alles.

> Ik hoor ook mensen waar npostart.nl nog gewoon werkt onder Linux, maar
> ik heb het nog niet zelf gezien.
>
> ( Wat overigens als noodoplossing wel werkt is http://kijktvonline.nl/ ,
> maar dat geeft alleen live tv. Interessant is, dat dit werkt zonder DRM.)

Waarschijnlijk omdat het allemaal free-to-air TV is?

--
Could you people please use IRC like normal people?!?

  -- Amaya Rodrigo Sastre, trying to quiet down the buzz in the DebConf 2008
     Hacklab