Re: Gedeelde opslag, waardevol

Op 13-04-18 om 17:48 schreef Geert Stappers:> Dus, als ik het goed
begrijp, jouw organisatie vind Proxmox VE
> een waardevol product, maar heeft er geen geld voor over.
>
> Ik hoop voor jou, dat je waardevol werk voor je organisatie doet
> en dat je er wel voor betaalt krijgt.
Wat je waarschijnlijk bedoeld te zeggen is: Overweeg eens een support
contract, daarmee ondersteun je toch een prachtig product.

Er zijn in de free-software wereld vele prachtige producten waar je ook
commerciële support op kunt nemen. Zelf doe ik dat meestal alleen als
het OF heel betaalbaar is, OF ik het product nog niet zo goed ken en het
toch nogal belangrijk is voor me. Wellicht is het ook te overwegen als
je vervangbaar moet zijn, dus dat tijdens je vakantie iemand met minder
ervaring ondersteuning kan krijgen.

Als ik het goed begrijp biedt Proxmox voor betalende klanten een versie
die beter getest is dan de versie die aan niet-betalende klanten wordt
aangeboden. In feite fungeer je als niet-betalende klant dus als een
soort productie-beta-tester, wat ook veel waard is lijkt me!