Re: Inloggen SSH traag

Paul,

My two cents.

On Fri, 2018-04-06 at 15:52 +0200, Paul van der Vlis wrote:
> Op 06-04-18 om 15:17 schreef Paul van der Vlis:
>
> De prompt was anders want ik had het als user "auto" uitgevoerd, dit
> is correct:
>
> auto@laptopp:~$ ssh -vv root@kvm67.vandervlis.nl

Ik weet het niet! Maar log ook eens via de console in en check de voor
zo'n sessie belangrijkste log files eens ...

# cd /var/log
# tail -f auth.log daemon.log syslog

En log dan gewoon even opnieuw in met ssh. Kijken of je wat aparts ziet
langs komen.

Als alternatief kan je de load even checken. Ook weer op de console,
doe dat bijvoorbeeld met htop, als je met ssh inlogt.

Frans van Berckel
Media Engineer / Linux Master
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/fransvberckel/