Re: New USB device found, idVendor=1004, idProduct=633e MTP

On Fri, Jan 26, 2018 at 02:03:45PM +0100, Paul van der Vlis wrote:

> https://packages.debian.org/stretch/mtp-tools
>
> Je moet het mtp-protocol toestaan op het Android device, dat is nog niet
> heel simpel. Zoek er eens op.

Package mtp-tools ge-installeerd.
Instructies van https://wiki.debian.org/mtp gelezen.

Met `mtp-detect` wordt android device gevonden.
In de output van `mtp-files` staan bestandsnamen van JPEG files
met tijdstippen waarop ik fotos heb gemaakt.

Tot zo verder allemaal prima.
( wel vreemd dat het werkend in de modus die ik als usb-storage verwacht )

En dan gaat het mis ...

| paddy:~# mtp-getfile 423 zus001.jpeg
| libmtp version: 1.1.13
|
| Device 0 (VID=1004 and PID=633e) is a LG Electronics Inc. LG G Flex 2.
| Android device detected, assigning default bug flags
| Getting file/track 423 to local file zus001.jpeg
|
| Error getting file from MTP device.

Is misschien omdat ik "Bestandsoverdracht" ingesteld heb.

Android device ingesteld op "Foto transfer"

tot zo