Re: Apt geeft rare foutmelding

On Tue, Nov 06, 2018 at 12:00:19PM +0100, Paul van der Vlis wrote:
> Hoi,
>
> Ik zie dat bug 909000 gerepareerd zou zijn. Nu wou ik proberen Enigmail
> te installeren uit Stretch, maar ik krijg deze melding:
> --------
> De volgende pakketten hebben niet-voldane vereisten:
>  enigmail : Vereisten: thunderbird (>= 1:52.0) maar het zal niet
> geïnstalleerd worden of
>                        icedove (>= 1:52.0)
> E: Kan problemen niet verhelpen, u houdt defecte pakketten vast.
> --------
>
> Ik heb Thunderbird 1:60.2.1-2~deb9u1 geïnstalleerd, dat is toch groter
> [...]

Het probleem is niet de versienummer, het probleem is dat thunderbird
zelf niet geïnstalleerd kan worden. Voor meer details kan je dit doen:

apt -o Debug::pkgProblemResolver=true -o Debug::pkgProblemResolver::ShowSources=true install enigmail

Dat geeft een hoop debug messages waaruit je normaal gezien moet kunnen
opmaken waarom het misloopt.

--
To the thief who stole my anti-depressants: I hope you're happy

  -- seen somewhere on the Internet on a photo of a billboard