Re: Xfce met xdm

Op 15-06-18 om 17:05 schreef Cecil Westerhof:
> Ik gebruik al jaren xfce. Het bevalt mij prima. Ik hoorde dat je
> vanuit performance oogpunt (een van de redenen dat ik met xfce ben
> gaan werken) het beste met xdm, of lxdm kunt werken. Ik heb even
> gekeken welke dm wordt gebruikt en dat blijkt lightdm te zijn.
>
> Is het goed om de switch te maken?

Xdm is volgens mij wel heel erg basic, lxdm ken ik niet.
Volgens mij is lightdm prima, maar het kon er iets mooier uitzien.

Gdm kan iets meer (xorg draaien als gewone user als ik me niet vergis)
en ziet er wat mooier uit. Maar heeft nogal veel van Gnome nodig en is
wat zwaarder volgens mij.

In Debian kun je meerdere windowmanagers tegelijk installeren en simpel
kiezen via het alternatives-systeem of dpkg-reconfigure.