Re: Is pip3 verplaatst?

Hoi,

Op 27-03-18 om 09:49 schreef Cecil Westerhof:
> Ik heb al tijden een script lopen dat in crontab controleert of er
> voor pip2 of pip3 updates zijn. Dat werkte altijd prima. Voor pip2 is
> dit nog steeds zo, maar pip3 geeft nu:
>     /root/bin/checkPipPackages.sh: line 10: pip3: command not found

/usr/bin/pip3 zit in het pakket python3-pip:
https://packages.debian.org/stretch/all/python3-pip/filelist

Je kunt hier zoeken op bestanden in pakketten:
https://www.debian.org/distrib/packages#search_contents

> In het crontab bestand heb ik:
>     PATH=/root/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/bin
>     SHELL=/bin/bash

Zou moeten werken, maar zelf gebruik ik echter het hele path naar een
binary in een crontab. Dus iets als:
00 7   * * *    root   /usr/local/sbin/updateafter

> Een which geeft:
>     which pip3
>     /usr/local/bin/pip3

Aha...  Normaal gaat /usr/local/bin inderdaad voor. Maar ik zie dat niet
in je path.

Misschien moet je eens een crontab uitvoeren die zoiets doet:
echo $PATH > /tmp/path

> En met ls -l zie ik:
>     -rwxr-xr-x 1 root staff  206 Mar 23 09:34 pip3
>     -rwxr-xr-x 1 root staff  206 Mar 23 09:34 pip3.5

Ik weet niet in welke map dit is.