Re: selectief upgraden

Hoi Fred en anderen,

Op 10-03-18 om 12:33 schreef Fred:
> Beste Lijst,
>
> Ik gebruik Debian Stretch (Stable) welke tijden de installatie Libre
> office 5.2 heeft geinstalleerd.
> Daar heb ik een probleempje mee wat wellicht opgelost is als ik hier een
> nieuwere versie van gebruik.
>
> Nu weet ik niet of het handig is om van stable naar testing over te
> stappen,

Dat kan, maar je zult wel vaker upgrades hebben waarmee ook weleens een
enkele keer wat problemen kunnen zijn.

> maar is het ook mogelijk om testing in de repository toe te
> voegen en hier selectief gebruik van te maken?

Het kan, met "pinning" kun je ervoor zorgen dat standaard stable
gebruikt wordt. Of je kunt testing na het installeren weer uitzetten (je
krijgt dan geen updates).

Maar, voor LibreOffice zou ik dat zeker niet doen. LibreOffice heeft
allerlei afhankelijkheden waardoor veel pakketten worden geupgraded naar
testing. Het geheel wordt daar niet stabieler van.

Het kan vaak wel bij programma's die in PHP, Python of Perl geschreven
zijn. Je ziet vanzelf bij het installeren of er nog allerlei andere
pakketten meekomen. Als daar bijvoorbeeld "libc6" bij zit, dan zou ik
dat niet doen.