Re: sshfs en umask

Op 13-10-17 om 12:28 schreef Floris:

> Als ik het goed begrijp dan kan het gewoon aan het einde. Wel is de tip
> om je ssh verbinding aan te laten staan en met een nieuwe verbinding te
> testen of het werkt. Want als het niet werkt kan het zo zijn dat je niet
> meer kan inloggen.
Het werkt wel met inloggen via SSH, maar niet met sshfs (wat onder de
motorkap sftp gebruikt). En ik zie geen pam config voor sftp.

Maar ik ben ook bang dat het andere onverwachte problemen zou kunnen
geven. Ik zou graag zo'n default willen voor gewone gebruikers, maar
voor root is het wellicht geen goed idee. (Alhoewel, voor root zou ik
wellicht ergens de umask apart kunnen instellen.)