Re: imap cyrus permissies

Ik antwoord maar even op mijn eigen vraag over LetsEncrypt (LE) en imapd (cyrus)

er zijn twee antwoorden:

1) it can be done. De manier is kopietjes maken
van het certificaat, en van deze kopietjes de permissies goed zetten. En
dan, als cron het LE certificaat vernieuwt, die kopietjes updaten.

Waarschuwing: als je dit doet: dan zijn er wellicht mail clients
(waaronder Thunderbird) die omvallen, omdat ze blijkbaar niet kijken
naar nieuwe certs. En dat dus iedere twee maanden weer?

2) De vraag is of LE iets toevoegt aan de mail server. Mail servers
vragen niet bij certificate authorities om the latest news re
certificates.

Kortom, het werkt, maar ik doe het dan toch maar niet.

--
You can create your own opportunities this week.  Blackmail a senior executive.