Re: Problemen met Debian Live

On Fri, May 12, 2017 at 05:52:46PM +0200, Patrick Kox wrote:
> Oh, en kijk ook eens naar xrand ofzo (kan me de naam niet exact herinneren).

Een handig tooltje in die familie is arandr:

https://christian.amsuess.com/tools/arandr/

Kun je eenvoudig monitoren activeren/deactiveren en rondslepen voor de
gewenste configuratie. Als je klaar bent kan het een een shell commando
(xrandr, geloof ik) genereren met de juiste parameters en die kun je dan
weer in je .xresources of een ander opstartbestandje zetten zodat het de
volgende keer automatisch geladen wordt.

Maar dit werkt natuurlijk alleen als de dingen op een lager niveau in
orde zijn en je drivers e.d. goed functioneren.

Erik