Re: 4K problemen

Op 27-04-17 om 21:59 schreef Paul van der Vlis:
> Hallo,
>
> Ik ben een computer aan het maken voor iemand, en deze zou 4K moeten
> kunnen. De praktijk is echter dat 4K niet goed werkt. Er zitten
> regelmatig trillingen in het beeld. Niet als je niets doet, maar wel als
> je bezig bent.
>
> Ik heb een kennis uitgenodigd met een Macbook die goed 4K kan. Daar is
> het beeld wel goed met dezelfde monitor en dezelfde kabel. Het gaat om
> een LG 27UD58-B monitor. Het lijkt me dus een probleem van de computer.
>
> De computer is een gebruikte HP Z800 workstation met een AMD Firepro
> [...]

Sorry dat ik op een aantal mensen niet gereageerd heb. Ik kreeg het
plots nogal druk met iets anders.

Ondertussen is me duidelijk dat het probleem alles te maken heeft met
het Linux kernel. Met Debian 8 (en dus Linux 3.16) werkt de videkaart
prima in 4K. Als ik dat het 4.9 kernel uit jessie-backports installeer
dan zie ik de problemen. Als ik in grub kies voor 3.16, dan is het
probleem weer weg.

Ik kan het probleem ook reproduceren op een heel andere machine (maar
wel met de genoemde videokaart.

Ik heb een bug-report ingediend, ik hoop dat men er iets mee kan: