.wav afspelen lukt niet

Hallo,

Bij een klant lukt het afspelen van wav-bestanden opeens niet meer.
Ogg-bestanden spelen wel af, en youtube-video's geven ook geluid.

Het probleem speelt bij allerlei verschillende programma's (totem,
alsaplayer, mplayer, vlc), ook converteren met audioconverter gaat niet.
Er komen foutmeldingen als "stream not detected" (niet helemaal zeker
meer). Volgens mij ligt het aan gstreamer.

Wat zou ik kunnen doen om dit probleem op te lossen?