chinese tekens

Hoi,

Ik heb hier een rsync cron job draaien om bestanden op twee machines gesynchroniseert te houden. Ik krijg een overzicht van elke rsync sessie, om te zien welke bestanden gekopieerd zijn.

Daartussen zitten ook chinese bestanden, bv: 课题雇佣的科研助手费用备足
(ik hoop dat die tekens goed overkomen)

De chinese bestanden lijken aan beide kanten correct op het filesysteem te staan. Zowel bash als bv midnight commander geeft ze op beide machines correct weer.

De output van die cron job wordt gemailed naar root, echter in die mails zien de chinese bestanden er zo uit:

\#346\#210\#221\#347\#232\#204/\#346\#22

Doet dit een belletje rinkelen bij iemand? Waar is iets te checken?

Het is geen vreselijk probleem, want het eindresultaat is prima, alleen zouden die mailtjes er beter uitzien wanneer de bestandsnamen kloppen.

De machine die via rsync pulled en het mailtje verstuurt draait up-to-date debian jessie met postfix.

Tips?

MJ