Re: Welke SSH key?

Ik heb weinig ervaring met SSH keys, maar ik gebruik mijn GPG key voor email handtekeningen, encryptie en SSH (voor git toegang tot Alioth heb je zelfs een SSH of GPG key nodig).

Ik werk met een 4096 key op een OpenPGP smartcard en dat werkt perfect.

Misschien heb je hier helemaal niks aan, maar een GPG key zou dus een optie zijn en extra veilig want zonder smartcard werkt het niet (tenzij in tegenstelling tot Alioth de SSH server Wel logins met password toestaat).

Oh en toevallig ergens gelezen dat ze 1 SSH key per PC aanraden voor de veiligheid bij diefstal van de PC enzo denk ik.