Retroshare in Debian

Hallo,

Ik ben geïnteresseerd in Tails en in Retroshare, vooral omdat Tor en Retroshare elkaar goed aanvullen. Echter Retroshare zit niet standaard in Tails. Als ik op de Tails website kijk staat daar dat Retroshare niet in Debian zit. Als ik echter op de Retroshare website kijk dan zie ik dat ze wel packages voor Debian hebben.
.
Klopt het dat Retroshare misschien wel op Debian kan draaien, maar niet is opgenomen in de standaard packages. En zo ja, waarom is dat zo? En kunnen we daar verbetering in verwachten?
.
De reden waarom ik dit vraag is het volgende. Ik kan natuurlijk Retroshare op Tails installeren maar ik probeer liever het Tails team zover te krijgen dit standaard te doen. Zij zijn veel beter dan ik in staat om die implementatie vervolgens samen met Tor optimaal te laten werken.