Re: Boot probleem

Hoi Paul,

On Sat, 2016-07-09 at 20:12 +0200, Paul van der Vlis wrote:
> Hallo,
>
> Ik heb al vele computer problemen gezien, maar dit nog niet.
>
> Booten gaat goed, maar na grub en initramfs volgt er alleen een
> knipperende cursor linksboven.
>
> Als ik de tweede optie van grub kies zie ik iets meer tekst voorbij
> komen, maar niet iets waarvan ik denk dat het van belang is.
> Daarna stopt hij ook.

Als je in Grub op e klikt en naar de boot parameters kijk, ziet je daar
dan iets bijzonders? Je zou init=/bin/bash kunnen proberen.

> Als ik boot van een Debian USB-stick gebeurd er iets soortgelijks.
> Eerst komt grub, na het drukken op "rescue" of "install" niets meer.
> Met meerdere goede USB-sticks geprobeerd.

Staat hier "quiet splash" niet als defaults? Dat weghalen. En misschien
aanvullen met DEBIAN_FRONTEND=text

> Iemand een idee?

Staat mentest toevallig ook in dat rijtje?

> Deze machine heeft het altijd goed gedaan maar is wat ouder. AMD
> processor en ATI/AMD graphics in het moederbord. RAID1. Twee
> monitoren (beide geven beeld tijdens booten). Ik zit te denken aan
> een probleem met de GPU, die een bepaalde mode niet meer aankan. Dus
> misschien er een videokaart insteken.

Is er misschien iets met betrekking tot de boot (lees de EFI / UEFI /
Disk settings) in de bios veranderd? Of iets anders aan de hardware?

Met vriendelijke groet,

Frans van Berckel