Re: usb en sd card niet gedecteerd in Debian stretch

Hallo Frank,

> Ter info voor jullie, een update: na overstap naar kernel 4.4.1 (nodig
> voor sd card reader) blijken nu muis en usb stick niet meer gedetecteerd
> te worden na boot (wel na reboot terwijl ze ingeplugd staan). Met of
> zonder pakket "firmware-linux", het maakt geen verschil meer uit.
> Helaas... Mijn hoop is gevestigd op kernel 4.5!

Volgens mij zit er in Debian een pakket waarmee je simpel van een kernel
van kernel.org een Debian package kunt maken.

Wat je weer kunt installeren met "dpkg -i".

Ik weet niet hoe het heet, en heb het nog nooit gebruikt.
Maar er zijn hier vast mensen die dat wel weten.

Ah, dit is het:
https://packages.debian.org/kernel-package