Re: Euro Teken

Aquarius:
> Sjoerd Hiemstra:

> Dank voor tip. Want door wat proberen kan ik nu dus ook è, é, ë en
> natuurlijk ó, ò, ô.
> ë door compose dubbele-aanhalingsteken e

Volgorde doet er niet toe, b.v. eerst e en dan " werkt ook.

De combinaties zijn terug te vinden in
/usr/share/locale/<jouw_locale>/Compose.
Wat ik trouwens even niet snap is dat mijn locale nl_NL.UTF-8 er niet
bij zit, maar ik vind ze onder en_US.UTF-8.

B.v. voor het graden-teken (zoek onder 'degree') bestaan 3 combinaties:

o o
* 0  (sterretje nul)
0 *

Buiten is het 0 °C.