Mijn T-dose stand

Hoi,

Op de T-dose volgend weekend in Eindhoven heb ik ook een stand, als het
goed is naast de Debian-stand.

Ik laat daar verschillende laptops met Debian zien, o.a. de nieuwe
Lenovo T450s en een Acer C720P Chromebook (waarover geen Windows
belasting hoeft te worden betaald).

Verder verschillende gebruikte laptops met Debian, waarvan sommige met
Libreboot of coreboot (open source bios), en wifi met open source firmware.

Ik neem ook een Lime2 mee met Debian, dat is een open alternatief voor
de Raspberry Pi. En misschien een QNAP NAS met Debian. Beide hebben een
zuinige ARM processor. Verder een Intel NUC met Debian.

Bij interesse zal Kevin Keijzer zaterdag middag laten zien hoe je een
Lenovo laptop flashed met Libreboot. Dat is nog vrij ingewikkeld, de
laptop moet helemaal uit elkaar, je moet een klem op de bios chip zetten
en hem dan vanaf een extern apparaat flashen.

Ook laat ik graag verschillende USB-sticks met Debian zien, full disk
encryptie, Tails (om anoniem het internet op te gaan), en ik heb het
nieuwe "Debian Administrators Handbook" ter inzage. Verder telefoons met
Replicant (een open source alternatief voor Android).

Ik overweeg nog om Intel AMT te laten zien. Dat is een gevaarlijke
feature in Intel processors, waarmee je buiten het OS om alles kunt op
een computer.