Bericht bij security updates

Hallo,

In het verleden gebruikte ik Gnome als desktop, maar de laatste tijd ook
een paar andere desktops. Vooral Cinnamon en XFCE.

Nu kom ik er door schade en schande achter dat deze geen melding geven
als er security updates zijn. Dit was ik wel gewend van Gnome.

Het is mogelijk de security updates automatisch te laten plaatsvinden,
maar sommige mensen vinden het toch echt het prettigst hierover een
melding te krijgen om daarna simpel de updates te installeren.

Meldingen krijg ik op zich wel, zowel in XFCE als en Cinnamon,
bijvoorbeeld als de accu bijna leeg is. Maar misschien heeft dat niets
met elkaar te maken.

Is er een pakket wat zorgt voor meldingen dat er security updates zijn,
en wat niet Gnome of KDE specifiek is?

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

https://www.vandervlis.nl