Re: systraq / filetraq dep

Hoi Tim,

Nog iets: als je systraq installeert, en verder niks configureert, dan krijg je
iedere nacht een melding van cron in je mailbox, met instructies over hoe het
te configureren.  Heb je _die_ instructies opgevolgd?

On Wed, May 13, 2015 at 09:28:19PM +0200, Joost van Baal-Ilić wrote:

> Meelezers: Tim heeft vragen over mijn tooltje
> https://packages.debian.org/systraq : "monitor your system and warn when system
> files change".

> Dat zou kunnen, ik noem mtree ook in de systraq manual (
> http://mdcc.cx/pub/systraq/systraq-latest/doc/manual.html ).  Ik heb filetraq
> gekozen omdat dat een shell script is; mtree wordt van C code gebouwd.  Ik
> geloof dat mtree niet out of the box compileert op GNU/Linux.  Het is iig
> niet gepackaged voor Debian.
>
> Maar: be my guest om systraq met mtree te combineren!

<snip>

> Welke errors gaf dat?  Niet de errors die je hieronder weergeeft geloof ik.

> Het lijkt erop dat er bestanden in /etc/systraq/filetraq.conf genoemd worden
> die niet wereld-leesbaar zijn.  Dat is niet de gedocumenteerde manier; je moet
> iets als dit doen:
>
>  # su -s /bin/bash debian-systraq
>  $ find /etc -type f > /tmp/filetraq.conf
>  $ exit
>  # mv /tmp/filetraq.conf /etc/systraq/
<snip>

Happy hacking, Groeten,

Joost

PS: ik ben niet subscribed op deze lijst, honoreer Mail-Followup-To aub en
stuur antwoorden ook naar mij.

--
Joost van Baal-Ilić       ┍┑      Want indien sy vallen,  d’een recht
http://ad1810.com/    ━━  ││  ━━  sijnen medegeselle op: maer wee den