Re: Mailinglist

On 07-05-15 12:49, Matijs van Zuijlen wrote:

> Daarom zei ik ook: 'zeker voor private email'. Tegen je niet-technische vrienden
> (en klanten) zeggen dat ze "hun cursus e-mail moeten afmaken" is niet echt
> bevorderlijk voor de goede verstandhouding.

Denk dat de Poster van die opmerking specifiek de debian-user-dutch
mailinglist bedoelde en niet de niet-technische vrienden (en klanten).

> Deze twee punten vergen helaas op een mailing list wel enige additionele
> discipline, maar bottomposten helpt inderdaad, vooral ook om op individuele
> onderdelen te reageren.

Bij techneuten is die additionele discpiline standaard wel aanwezig en
bij niet-techneuten zal die additionele discipline gewoon minder
aanwezig is.

Volgens mij zit hier dan ook het pijnpunt.

> Dit lijken me uitstekende punten om op de hypothetische pagina met huisregels
> die ik hieronder noem te noemen.

<knip>

Misschien wel de beste oplossing met als vertrekpunt dat het rolmodel
techneut is wanneer er gepost gaat worden op een technische mailinglist.