Re: grub selecteren in multiboot

Op 04-05-15 om 14:21 schreef Jan-Rens Reitsma:

> Volgens mij had je beter eerst een grubrescue iso-image en een rescue-CD
> kunnen maken met:
>
> # grub-mkrescue --output=grub-img.iso

Ik doe dat nooit.

De Debian-installer heeft ook een heel mooi rescue systeem, dat gebruik
ik. Zit achter "advanced". Het enige nadeel is dat het wat veel vragen
stelt zoals de timezone en een machinenaam e.d. Je kunt er ook allerlei
meer ingewikkelde dingen mee doen, zoals RAID, LVM en encryptie.

Als je de multi-arch iso gebruikt, kies dan wel de goede architectuur.
32-bits rescue zal niet werken op een 64-bits systeem en omgekeerd.