Re: Ervaringsverhaal: Jessie laptop zonder systemd

Op 06-04-15 om 22:53 schreef Paul van der Vlis:

> WICD vond echter nog steeds dat er geen enkel draadloos netwerk was. Het
> bleek dat er in de WICD GUI linksboven een klein pijltje zit, waarachter
> de configuratie verstopt zit.

Het is rechtsboven.

> Andere pakketen die verwijderd werden en die niet meer geinstalleerd
> konden worden: gvfs-daemons, colord, packagekit, udisk2.

Policykit ben ik hier nog vergeten. Eigenlijk allemaal Gnome en
freedesktop dingen. Systemd hoort ook bij freedesktop.

Sommige onderdelen als colord, udisk2 en Policykit worden ook in KDE en
Cinnamon gebruikt, waarschijnlijk zijn ze er ook van afhankelijk.
Waarschijnlijk is het geen probleem bij MATE omdat dat toch vooral de
oude Gnome2 software is.