Re: Ubuntu als server i.p.v. Debian

De LTS versies van ubuntu hebben voor een veel langere periode support dan Debian stable. Reden genoeg om voor Ubuntu te kiezen.

Op 19 mrt. 2015 08:09 schreef "Cecil Westerhof" <Cecil@decebal.nl>:
In een grijs verleden heb ik weleens met Ubuntu gewerkt. Op zich wel
aardig voor mensen die de overstap maken van Windows naar Linux, maar
persoonlijk was ik er niet kapot van. Ik wil zelf dingen kunnen
regelen en dat was met (de toenmalige) Ubuntu lastig. De afgelopen
periode ben ik echter meerdere keren tegengekomen dat men Ubuntu op de
server heeft geïnstalleerd i.p.v. Debian. Daar zouden goede redenen
voor zijn, maar die heeft men mij niet gegeven. Persoonlijk lijkt het
mij absoluut geen goed idee om Ubuntu te installeren op servers. Wat
zijn de eventuele voor- en nadelen van Ubuntu op een server?

--
Cecil Westerhof
Senior Software Engineer