Re: Clients identiek houden

Op 03-03-15 om 19:47 schreef Paul van der Vlis:

> Ik ben erachter gekomen dat "update-grub" het UUID uit de partitie haalt
> en aanpast in /boot/grub/grub.cfg. Dat wist ik nog niet.
>
> Uiteraard wijzigt dit niet het UUID in /etc/fstab, daar moet het ook nog
> gewijzigd. Ik denk dat ik daar een device naam ga gebruiken.

Het werkt nu helemaal goed volgens mij. In fstab gebruik ik nu een
device naam in plaats van een UUID. Het UUID in grub wordt automatisch
aangepast aan het UUID van de partitie in de machine, dat hoeft nu niet
meer hetzelfde te zijn dus.

Nieuwe scripts staan hier:
https://vandervlis.nl/files/backup-client8
https://vandervlis.nl/files/sync-client8