Re: Hardware decoding videokaart

On 21/11/14 12:43, Jelle de Jong wrote:

> Voor specifieke decodering van video, misschien met ffmpeg de FPS testen
> doen. Verder de CPU belasting bij houden.

Ik heb Intel chipsets, maar kijk eens naar het volgende:

https://wiki.archlinux.org/index.php/VDPAU

sudo apt-get install vdpauinfo vainfo

$ sudo vainfo
libva: VA-API version 0.32.0
libva: va_getDriverName() returns 0
libva: Trying to open /usr/lib/x86_64-linux-gnu/dri/i965_drv_video.so
libva: va_openDriver() returns 0
vainfo: VA-API version: 0.32 (libva 1.0.15)
vainfo: Driver version: Intel i965 driver - 1.0.17
vainfo: Supported profile and entrypoints
      VAProfileMPEG2Simple            :	VAEntrypointVLD
      VAProfileMPEG2Main              :	VAEntrypointVLD
      VAProfileH264Baseline           :	VAEntrypointVLD
      VAProfileH264Baseline           :	VAEntrypointEncSlice
      VAProfileH264Main               :	VAEntrypointVLD
      VAProfileH264Main               :	VAEntrypointEncSlice
      VAProfileH264High               :	VAEntrypointVLD
      VAProfileH264High               :	VAEntrypointEncSlice
      VAProfileVC1Simple              :	VAEntrypointVLD
      VAProfileVC1Main                :	VAEntrypointVLD
      VAProfileVC1Advanced            :	VAEntrypointVLD

Dit is de laatste email die ik hieraan kan toewijden, hoop dat je eruit
komt.

Met vriendelijke groet,

Jelle de Jong