Re: verschil tussen terminal en synaptic

Omdat apt-get upgrade en "synaptic upgrade" (ik weet niet hoe het heet
want ik gebruik het nooit) waarschijnlijk verschillende acties zijn.
Ik denk dat de synaptic upgrade overeenkomt met apt-get dist-upgrade.
apt-get upgrade voert alleen een upgrade uit van *bestaande* packages
op je systeem; dist-upgrade is uitgebreider en installeert zo nodig
ook nieuwe pakketten als die voorwaardelijk zijn voor de upgrade van
bestaande pakketten.

http://linux.die.net/man/8/apt-get

Vriendelijke groet / Kind regards / Vennlig hilsen,
Arjen Bax