Re: NetworkManager aparaat beheer

On Mon, 2014-11-03 at 19:16 +0100, Geert Stappers wrote:
> Hoi,
>
> Wat ik zoek is vergelijksmateriaal met een werkende NetworkManager.
>
> Mocht je een Jessie hebben met NM dan ben ik benieuwd naar
>
> * Inhoud /etc/NetworkManager/NetworkManager.conf
> * Een bestand uit /etc/NetworkManager/system-connections/ bijvoorkeur DHCP op eth0

Ubuntu versie 14.10
NetworkManager.conf

[main]
plugins=ifupdown,keyfile,ofono
dns=dnsmasq

[ifupdown]
managed=false

De /etc/NetworkManager/system-connections directory is leeg.

> Momenteel zegt NetworkManager tegen mij 'Bekabeld netwerk, aparaat wordt niet beheerd'
>
> Het is een verse Jessie installatie die ik in twee stappen heb ge-installeerd.
> Eerste stap minimaal en bij tweede stap m.b.v. `tasksel` XFCE ge-installeerd.
> XFCE installatie was na de eerste reboot, via netwerk, eth0 doet dus.

Kijk ook eens in /etc/network/interfaces. Als hier een vaste ip config
in staat, geeft tie bij mij ook 'apparaat wordt niet beheerd' door NM.

Met vriendelijke groet,

Frans van Berckel