Re: Dovecot export & import

Frans van Berckel schreef op zo 02-11-2014 om 22:10 [+0100]:

> Gaat om roundcube. Praat direct met dovecot het ik gezien. Ze gebruiken
> libldap voor user afhandeling. En o.a libpam voor auth afhandeling.

Het probleem zit hem er bijvoorbeeld in dat mails mogelijk anders
genummerd worden.  De laatste mail was misschien ooit mail #3987, maar
omdat je andere mails naar andere mappen verplaatste of wiste is die nu
mail #1021, dus als mail #1022 (nieuwe telling) binnenkomt denkt je
client mogelijk "slim" dat die "oud" is ("ik heb al tot #3987 dus ik
moet die niet ophalen").

> Het zit echt een beetje gek in elkaar. Anders dan ik verwachten zou. Net
> als jij verwacht ik als Zentyal een gebruiker weg haalt, (lees eigelijk
> direct in dovecot), ik niet insta voor verlies van data.

Misschien moet Zentyal een soort "webmail reset" implementeren (als dat
er al niet is, ergens verborgen, misschien?).

--
Jan Claeys