Re: bash vraag

Frans en anderen,

Op 28 september 2014 21:49 schreef Frans van Berckel <fberckel@xs4all.nl>:
On Sun, 2014-09-28 at 21:05 +0200, plaater wrote:
> Ik probeer een driver te installeren.
>
> Na uitpaken van de bestanden typ ik in een root-console in de juiste
> directory: ./configure

Rene,

Wat doet ls bij jou? Wel eerst even met cd naar de juiste directory.

Daar stond ik al.
root@schoothondje:/home/rene/Downloads/DPO_MT7601U_LinuxSTA_3.0.0.4_20130913#

# ls -l ./configure*

Resultaat:
ls: kan geen toegang krijgen tot ./configure*: Bestand of map bestaat niet

Welke driver probeer je precies te installeren?

Mijn laptop heeft alleen een WiFi-g adapater.
Heb nu een USB-WiFi-bgn adapter bijgekocht voor betere verbinding.
Het betreft de MT7601 van Mediatek.
Op mini-cd is de driver voor Linux bijgeleverd.

Vraag me altijd af, zit
deze niet reeds in de kernel?

Nee, de kernel kent het apparaat niet ( als ik hardwarematig de WiFi adapter uit zet en weer opstart ), zie het ook niet terug in lspci.

Met vriendelijke groet,

Frans van Berckel

Groeten,

René.