Re: Mappen met hoofd/kleine letters

Paul van der Vlis schreef op di 27-05-2014 om 21:17 [+0200]:

> Nee, niets bijzonders. Ik heb het eigenlijk maar bij 1 klant gezien en
> daar op alle computers (drie stuks). Bij deze klant heb ik automatische
> updates ingesteld door middel van het pakket "unattended-upgrades". De
> upgrades worden geinstalleerd bij het afsluiten van de computers, dus
> waarschijnlijk is het de dag ervoor misgegaan.

Zou er een upgrade van unattended-upgrades naar Unattended-Upgrades bestaan
die problemen met kleine letters en hoofdletters kan oplossen?

> Toevallig was ik daar om een nieuwe printer te installeren.

Volgens mij is het niet zo toevallig dat de ontwikkelaars van
verschillende UNIX/Linux-takken niet altijd even consequent
waren met het gebruik van kleine letters en hoofdletters. Dat kun je
afleiden uit voor de naamgeving van mappen, toepassingen, desktops, etc.
Denk maar aan de namen x11, X11, Xorg, xorg of gewoon X voor directories
en servertoepassingen binnen het X Window System. Voor Xfce wordt ook
wel eens xfce gebruikt.

> De klant is nogal zuinig met stroom, het zou me niets verbazen als ze 's
> avonds de stop eruit draaien o.i.d. Misschien waren de updates nog niet
> klaar toen ze de stroom er af haalden. Zoiets lijkt me mogelijk.

Draait die klant z'n systeem op zonnecellen? In dat geval kun je de
updates beter 's ochtends na zonsopkomst laten uitvoeren of tijdens
de middagpauze als de zon hoog aan de hemel staat.

mvg, Jan-Rens.