webdav en inittab

Hallo,

Ik heb net een systeem opgeleverd waarbij de bestanden via webdav worden
opgeslagen, maar ik maak me een beetje zorgen.

Bij het afsluiten zie ik namelijk in de syslog:
--------
May 23 21:36:03 brik9 mount.davfs: pid 8688, got signal 15
May 23 21:36:03 brik9 modem-manager[2709]: <info>  Caught signal 15,
shutting down...
May 23 21:36:03 brik9 mount.davfs: unmounting /data/bestanden
May 23 21:36:03 brik9 mount.davfs: unmounting failed
--------

Nu zie ik dat unmounten van webdav soms wat tijd kost, blijkbaar wordt
er wat gecached. Hoe zou ik dat netjes kunnen oplossen?

Ook het mounten tijdens het booten levert problemen op, in de praktijk
wordt het filesysteem niet gemount. Ik zie dat wel vaker, ook bij NFS.
Onderstaande regeltjes in /etc/rc.local lost dit dan op, maar ik ben nog
op zoek naar een nettere methode.

sleep 3
mount -a

Wie weet raad?

Oh ja, in /etc/fstab heb ik dit staan (op 1 regel):
https://naambedrijf.vandervlis.nl/webdav/bestanden  /data/bestanden
davfs rw,dir_mode=777,file_mode=666     0     0

En in /etc/davfs2/secrets dit:
/data/bestanden   naambedrijf   verysecret

/etc/davfs2.conf bestaat alleen uit regels met een hekje ervoor.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.