Re: Haswell en Debian stable

Op 01-04-14 23:31, Paul van der Vlis schreef:
> [...]

Ik probeer het nu met een goedkoop Asus H81M-plus moederbordje met een
i5 processor.

> Dat is inderdaad Haswell technologie.

De Realtek chip op 'mijn' moederbord doet het zonder problemen.

De ingebouwde video van de Haswell processor doet het wel, maar 3D doet
het niet. Ik heb er daarom een ATI kaartje bij in gestopt. Na het
installeren van firmware-nonfree doet 3D het nu.

In het begin miste de suspend en de hypernate opties in het Gnome menu.
Opeens waren ze er echter wel, wat daar voor heeft gezorgd weet ik niet.

Ik heb nog wat moeite met de ingebouwde geluidskaart. Deze werkt wel,
maar ik moet het volume wel erg hoog zetten om iets te horen. Als ik met
"alsamixer" op de commandline kijk, dan zie ik dat het volume op 0 staat
als het halverwege is. Als je dan nog zachter gaat dan gaat "front"
achteruit, tot dat op 0 staat. Er is hier iets niet goed.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.