Re: Python dependency vraagje

On 27-12-13 15:28, Paul van der Vlis wrote:

Hoi,

> Maar om eerlijk te zijn zie ik nergens een afhankelijkheid van python
> 2.7.5-5, alleen een afhankelijkheid van "python", en dat heeft toevallig
> versie 2.7.5-5 in Jessie.
>
> Het probleem ontstaat zo te zien bij het installeren van python-ecdsa,
> hij wil dan opeens een nieuwe python2.7 en een nieuwe libc installeren,
> het is me onduidelijk waarom. python-six heb ik zonder problemen kunnen
> installeren.  http://packages.debian.org/jessie/python-ecdsa

Hmmm, ik kan ook niet vinden waarom python2.7 en libc geupgrade worden
als je python-ecdsa van testing installeert.

Het enige wat ik kan bedenken, is een wilde gok: misschien wil apt-get
python2.7 van testing wil hebben omdat er bij de dependencies geen
versies staan. Maar dat moet iemand anders hier op de lijst maar
bevestigen of ontkennen...

> Dat kan natuurlijk. Maar beter lijkt me om allereerst een bug te gaan
> indienen. Maar ik snap niet waar, en weet niet welk package ik zou
> moeten herbouwen...

Van de python-ecdsa website:

"This library uses only Python. It requires python2.5 or later versions
of the python2.x series. It is also compatible with python3.2 and 3.3."

met andere woorden: Ik zie geen enkele reden voor het upgraden van
Python2.7...

groet,

Winfried