Re: Linux en ChromeOS tegelijk

On 03-04-13 16:53, Peter van Summeren wrote:
> Hallo David,
> bedankt. Ik heb het inmiddels gelezen.
> Het ChromeBook van Samsung heeft mijn voorkeur nu. Ik heb ook gekeken
> naar een eenvoudige Lemote *YeeLoong 8101B 10" *van ongeveer dezelfde
> prijs - maar die is een stuk langzamer.
>
> Als iemand 'n beter advies  heeft over het kleintje computer dat ik
> nodig heb, dan graag.

Ik heb inderdaad ook met veel interesse zitten kijken naar dat
Chromebook van Samsung.

Het viel me overigens wel op dat het apparaat in de USA 250 USD kost en
hier 299 euro, dat lijkt me niet correct. Wellicht is hij goedkoper te
krijg.

Het installeren van Debian in een chroot is vast mogelijk en misschien
verstandig, maar mooier lijkt mij om ChromeOS te vervangen door Debian
of een multi-boot situatie.

Ik heb gehoord dat Debian installeren ook al gelukt is, maar er is nog
geen mooie manual en het is niet eenvoudig. En wellicht functioneert
niet alles perfect. Informeer misschien eens in de ARM mailinglijst,
maar ik zag al dit:
http://debian.2.n7.nabble.com/Debian-on-ARM-Chromebook-td2879534.html

Het typenummer is overigens "XE303C12", mooi voor Google.

De YeeLoong heeft als voordeel dat Debian daar default al op staat en
het gewoon doet. Maar qua hardware lijkt me de Chrombook mooier...