Re: Opzetten van een Postfix, ik zie door de bomen het bos niet meer

Op 9 oktober 2012 11:30 schreef Jeroen Veldhuijzen <veldmuijz@gmail.com> het volgende:

Op 8 oktober 2012 17:55 schreef Vincent Zweije <vincent@zweije.nl> het volgende:

On Mon, Oct 08, 2012 at 02:07:36PM +0200, Jeroen Veldhuijzen wrote:

> [...]
[knip unable to relay blurb]

Die intelligentie is niet in de mailserver van kpn geprogrammeerd. Probeer
zelf eens te bedenken hoe die mailserver moet weten dat mail voor
jeroenveldhijzen.nl naar een kpn adres moet, terwijl mail voor
willemveldhuijzen.nl naar heel ergens anders moet. Ja, het kan, en nee,
dat is veel te veel gedoe voor kpn om te programmeren voor die paar
klanten die het willen.
--
Vincent Zweije <vincent@zweije.nl>   | "If you're flamed in a group you
<http://www.xs4all.nl/~zweije/>      | don't read, does anybody get burnt?"

Vincent,
Ik dacht eigenlijk dat KPN het IP-adres van mijn server als een "kpn"ip-adres zou zien en dus forwarden.
In het pdfje wat ik toegevoegd heb wordt dit niet expliciet beschreven maar er staat dat het moet kunnen.

Nu heb ik via pingability.com een dns check gedaan.
Daar kwam uit dat ik voor mijn mail.jeroenveldhuijzen.nl nog geen A record had. Dus die heb ik erbij gezet maar hij blijft hangen op het communiceren met mijn server.
Hij geeft aan dat hij een 'Socket connect timed out error' krijgt. Terwijl ik vanochtend port 24-110 range open heb gezet op mijn router van buiten af en naar mijn server toe ook.

Poort 25 zou toch voor inkomend verkeer niet geblokkeerd moeten zijn? Ik kan wel nog steeds uitgaand mailen (via de relayhost).
Dit is toch vreemd. Pingability geeft ook aan dat de mailrelayhost van direct-adsl.nl wel mijn mail accepteerd.

Jeroen Veldhuijzen

Het is gelukt!
Ik zag in /etc/aliases dat root als jeroen stond.
Ik had vanochtend een mailtje verstuurd naar root@jeroenveldhuijzen.nl en daar kwam in de mailbox van root niets terecht maar ik kreeg ook geen mail terug dat hij niet verstuurd kon worden.
Toen ik dus als jeroen in de inbox ging kijken zag ik dat er vanmorgen en zojuist een mailtje succesvol binnen is gekomen.

Waar denk ik de fout zat was bij het A record dat niet bestond voor mail.jeroenveldhuijzen.nl.
Bedankt voor het meedenken allemaal.

Jeroen Veldhuijzen