Re: KVM booten met iso en seriele console

On Tue, Oct 02, 2012 at 05:59:39PM +0200, Paul van der Vlis wrote:

> Ja, zelf gebruik ik ook libvirt voor het aanmaken van een VM, en dat
> gaat goed.

> Ik vind dat niet peanuts (tenzij je het grafisch doet)

Eh, ja, da's wel nodig dan, ja. Maar je hoeft dat op zich niet op de
datacenter-server te doen: installeer lokaal op je desktop, en kopiëer
dan daarna je image naar de server. Ploink.

Alternatief kan je ook gewoon de virt-installer lokaal draaien, en
alleen je VNC over SSH tunnelen:

virt-viewer --connect qemu+ssh://<user>@<server>/ <VM naam>

Je moet dan je wachtwoord intokken, en je kan beginnen werken. Da's niet
àl te snel, maar in mijn ervaring wel snel genoeg om te booten tot een
rescue console, het systeem bootable te maken, en van danaf via SSH naar
de VM verder te gaan.

--
The volume of a pizza of thickness a and radius z can be described by
the following formula:

pi zz a