Re: KVM booten met iso en seriele console

Op 01-10-12 06:09, Geert Stappers schreef:

> Ah, op die fiets.
>
> Ik dacht dat met `screen` een connect naar pseudo TTY als /dev/pts/3 mogelijk is.
> Ik heb het niet opgozocht hoe die "verbinding" te maken.
>
> Vervang  '-serial pty' door '-serial telnet::2323,server' en "verbind" d.m.v.
>   telnet localhost 2323

Maar dat is een weg die ik eigenlijk niet op wil. Moet ik dan gaan
telnetten naar een beveiligde omgeving in het datacenter??

Je snapt dat ik op de commandline wil werken. Ik wil de output van de
seriele poort op mijn scherm krijgen, en niet in een telnet, VNC of X
sessie. (En volgens mij is dat wat de optie "-nographic" zou moeten doen.)

Ik wil hem zelfs eigenlijk niet in een SSH sessie die ik weer apart moet
opbouwen (ik denk dat dat simpel zou moeten zijn, want volgens mij opent
de installer een SSH server als er geen grafische kaart gevonden wordt).
Maar is dat nu een handige manier van werken?

En ik wil eigenlijk de kernel in de iso gebruiken, want die is daar
getest e.d.  Met graphics (zoals X.org) is dat geen enkel probleem.

Wat me niet duidelijk is, is of de Debian installer eigenlijk wel een
installatie via de seriele poort ondersteund. Ik heb dat in de manual
niet gevonden, en ik vind wel manuals waarin staat hoe je isolinux in de
iso van de installer kunt manipuleren. Misschien moet ik die kant maar op.

Overigens ben ik er achter dat "-boot c" betekent dat je van disk boot,
en "-boot d" dat je van cdrom boot. Gut, daar heb ik dus verkeerd
getest. Hoe ze daarbij komen wordt duidelijk als je weet hoe ze van een
floppy booten, namelijk met "-boot a"... Pfff.