Re: KVM booten met iso en seriele console

Op 30-09-12 22:04, Geert Stappers schreef:

> Ik mis iets als 'console=/dev/ttyS0'

Dat is een kernel parameter. Omdat ik geen kernel opgeef (deze zit in de
iso) kan ik ook geen kernel parameters meegeven.

Ik heb ook getest met dit:
kvm -nographic -nodefaults -kernel /boot/vmlinuz-3.2.0-3-amd64 -append
'console=ttyS0' -serial pty
Dat krijg ik als reaktie iets als "char device redirected to /dev/pts/3"
waar ik ook niks mee kan. Verder 100% systeembelasting op een core.

> ALT-Fnogwat.

Ware het niet dat ik met SSH verbonden ben met deze machine. Alt-Fnogwat
doet dan wat verkeerds.