Re: Magnet links

Paul van der Vlis over het werkend krijgen van magnet links:
> Ik was er wel uitgekomen destijds, niet netjes dat ik het niet gemeld
> heb. Blijkbaar ben ik toen overgestapt op een andere proxy, namelijk
> "hidemyass.com".

Aha, maar wacht eens even, bij hidemyass.com krijg je gelijk de magnet
link die je moet hebben, nl. die lange URL die begint met 'magnet'.
En als je mijn uitleg hebt begrepen, dan snap je gelijk waarom het bij
hidemyass werkt en bij de andere genoemde proxy's niet.

> Dit staat in mijn aantekeningen:
> ------
> magnet links:
> Voor Squeeze, voer deze commando's uit (niet nodig voor Wheezy):
> gconftool-2 ...... enz.

Dit werkt wel alleen voor Gnome. Er is ook een algemene manier waarbij
je iets in 'about:config' van de browser instelt. Beide methoden vind
je b.v. hier:

https://trac.transmissionbt.com/wiki/MagnetLinks

In Opera is het nog eenvoudiger; je stelt iets in de voorkeuren in,
zoals hier beschreven:

http://askubuntu.com/questions/143453/how-to-make-opera-open-magnet-links