Re: advies gevraagd: een ssd ipv één hdd in laptop met twee hdd's

Op 07-06-12 21:23, Frank Voncken schreef:

> Een stukje tekst uit http://forums.debian.net/viewtopic.php?f=16&t=76921
> <http://forums.debian.net/viewtopic.php?f=16&t=76921> :
> "We are almost there. Next we need to effectively utilze the HDD. Many
> files do not benefit from fast access, eg music files. Delete
> /home/greg/Music and create a folder in /home/greg/media called Music.
> Then using Nautilus or Midnight Commander create a symlink back to
> /home/greg/Music. This way all of your mp3s and oggs are physically on
> the HDD but programs that look in /home/greg/Music can still find and
> [...]

Dat is inderdaad wat ik bedoel. Je zou dan ook kunnen kiezen voor het
mounten van de partitie op een heel andere plek, bijvoorbeeld op /data,
en daar dan symlinks naar toe maken vanuit je home directory.

Voordeel is dat je dat vanaf meerdere gebruikers kunt doen (data delen
is overigens niet heel eenvoudig in Linux).

Op de commandline gaat het maken van een symlink overigens zo:
ln -s /home/familie/data/Muziek /home/familie/Muziek