Re: Mounten van NFS

On Wed, Mar 14, 2012 at 09:13:29PM +0100, Paul van der Vlis wrote:
> Hallo,
>
> Het valt me op dat mounten van NFS tijdens booten niet altijd goed gaat
> (soms wel en soms niet). Als je dan na booten "mount -a" uitvoert als
> root dan wordt er gewoon wel altijd keurig gemount, maar dat is niet
> altijd bruikbaar.
>
> Weet iemand een oorzaak en/of oplossing van/voor dit probleem?

NFS werkt via de portmapper. Dat betekent (helaas) dat soms de
portmapper een poort kiest die niet vrij is (een race condition ergens).
Zou niet mogen, maar het gebeurt toch.

Heb je al een bugrapport ingediend? :-)

--
The volume of a pizza of thickness a and radius z can be described by
the following formula:

pi zz a