Debian source met de hand uitpakken

Hallo,

Normaal gebruik ik "apt-get source package", dit haalt de drie bestanden
op van de source en pakt ze ook uit. Daarna kan ik er dan een binary van
gaan bouwen.

In dit geval staat de source echter niet in een repository en heb ik
alleen die drie bestanden. Hoe pak ik deze bestanden correct uit?

Ik snap dat ik de tarballs moet uitpakken. Maar wat moet ik nu precies
met die debian-directory? En moet ik patchen of gebeurd dat bij het bouwen?