Server wil niet booten

Hallo,

Vanmorgen belt een klant me dat de HP Proliant 110 G6 server is
vastgelopen. Bij rebooten wil hij niet meer starten. Het gaat om een
klein bedrijf met 7 medewerkers, die nu niet meer bij de data kunnen,
vervelend.

Het gaat om een systeem met een fakeraid (P212 SAS controller) en root
op LVM. Het systeem is niet door mij ingericht (ik had dat niet zo gedaan).

Grub verschijnt (dus er is toegang tot de raid), maar daarna komt een
melding "no controller found". Na het starten van de kernel komt een
melding van LVM "no volume groups found" en dat root niet gemount kan
worden.

Vrijdagavond rond 8 uur heb ik de nieuwe Debian point release erop gezet
met een nieuwe kernel (2.6.32 Squeeze), maar nog niet gereboot. Geen
idee of er verband is, ik denk het eigenlijk niet. Ik kreeg vrijdagavond
laat nog een mailtje dat de backup en virusscan waren gelukt, en
zaterdagochtend een melding dat de raid in orde was. Daarna werd het stil.

De klant heeft een Ubuntu live CD gestart en deze gaf ook problemen bij
het benaderen van de raid (timeouts). Als hij echter bij het booten in
het menu van de raid kaart kijkt, lijkt alles in orde te zijn.

We hebben eerst een monteur van HP besteld (garantie) met een nieuwe
raid kaart, deze komt morgen. Maar mocht het niet de hardware zijn dan
moet ik natuurlijk aan de slag. Tips zijn welkom...

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

p.s. het probleem is er ook zonder geheugen in de SAS controller.

Verder heeft de klant ook een tapedrive, hiermee schijnen wat problemen
te zijn volgens http://wiki.debian.org/HP/ProLiant (zoek op P212), maar
tot nu toe heeft het goed gefunctioneerd.